• Imprimeix

III Jornada de Publicitat i Seguretat Viària (17/07/ 2009)

La III Jornada de Publicitat i Seguretat Viària organitzada pel Servei Català de Trànsit (SCT) de la Generalitat de és una continuació de les jornades de treball que es van dur a terme al 2003 i al 2005 i que van ser un punt de trobada per posar sobre la taula diverses qüestions de la publicitat i la seguretat viària i analitzar com pot contribuir la publicitat a conscienciar els conductors perquè respectin les normes i en definitiva, perquè pugui salvar vides.

L’eix central d’aquesta Jornada va ser la publicitat i la seguretat viària en l’àmbit europeu i va comptar amb la participació d’experts europeus, així com de representants de la Dirección General de Tráfico (DGT) i del departament d’Interior del govern basc. Les intervencions de tots ells van ajudar a traçar un recorregut pel present, passat i futur de la publicitat institucional dedicada al trànsit.

Es van analitzar aspectes com ara les eines a tenir en compte a l’hora d’avaluar una campanya publicitària de trànsit, mecanismes per rendibilitzar una actuació divulgativa en seguretat viària o conèixer i analitzar experiències en aquest matèria que han desenvolupat altres organismes relacionats amb el trànsit i la seguretat viària i que estan donant resultats positius.

Durant la jornada els conferenciants van donar algunes pistes sobre aquestes qüestions i van aportar idees molt interessants que cal tenir en compte: els infractors menystenen el seu propi risc d’accidentalitat i sobreestimen les seves habilitats i actituds davant la conducció. Per aquest motiu, cal aconseguir que percebin la desaprovació dels altres conductors i que siguin conscients de les conseqüències negatives de les seves negligències. També van deixar clar que perquè els missatges publicitaris en matèria de trànsit siguin rendibles s’han de centrar en la millora d’un comportament concret i a més, han de ser consistents, rellevants, clars, persuasius, atractius, fidedignes i creïbles.

Les campanyes publicitàries són estratègies fonamentals per lluitar contra la sinistralitat a les carreteres però no és poden utilitzar com una actuació aïllada dins les polítiques de seguretat viària.

Programa

programa_III_Jornada_Publicitat_Seguretat_Viària

Making of

Data d'actualització:  20.07.2010