• Imprimeix

"Tots cometem errors, tots en som responsables"

Campanya del Servei Català de Trànsit de l'any 2018 focalitzada en la prevenció de l'accidentalitat dels motoristes

2  multimèdies


Des de l’any 2000 –any en el qual el Servei Català de Trànsit va assumir les competències en matèria de trànsit– un total de 1.049 motoristes han perdut la vida en accidents de trànsit i 35.164 han resultat ferits de diversa consideració. Els motoristes són l’únic col·lectiu en el qual la sinistralitat no es redueix, a diferència de la resta de conductors d’altres vehicles. És a dir, des del 2000, la tendència general de la sinistralitat s’ha mantingut a la baixa, amb l’única excepció dels accidents amb motoristes implicats, que no registren un descens continuat com la resta de vehicles. 

Cal remarcar que en els accidents de trànsit en què hi ha implicada una motocicleta, independentment de les circumstàncies i de la responsabilitat del sinistre, qui pot sortir més perjudicat és el motorista, atès que és el més vulnerable. Per aquest motiu, el Servei Català de Trànsit ha engegat una nova campanya, adreçada tant als motoristes com a la resta de conductors, que apel·la a la prudència i a la responsabilitat de tots per prevenir els accidents amb motocicletes. Amb el lema “Tots cometem errors. Tots en som responsables. L’única diferència és que el/la motorista sempre hi perd, la campanya recull la reflexió que tots els conductors han d’assumir el seu paper actiu a l’hora d’evitar sinistres amb motocicletes implicades. Els conductors de motos i els conductors de la resta de vehicles són dos col·lectius que sovint tenen dificultats per compartir l’espai viari i que, a més, no tenen actitud autocrítica sinó que desplacen la culpabilitat cap als altres.

Aquesta acció de conscienciació fa una crida a una convivència més segura i respectuosa a les carreteres en uns moments d’increment de la sinistralitat viària mortal i en què els motoristes que han perdut la vida a la xarxa viària catalana aquest any representen un 22% del total de víctimes mortals, és a dir, són un de cada quatre.

La campanya consta d’un total de 5 espots que mostren 5 situacions de comportament erroni i de risc que habitualment protagonitzen tant els motoristes com la resta de conductors de vehicles, però que sempre acaben amb conseqüències més greus per al conductor de la moto. Per a la seva realització, s’ha optat per recursos visuals simbòlics juntament amb un recurs sonor testimonial. La campanya es difondrà a la televisió, al cinema i a internet fins a finals d’any i continuarà durant el 2019.

Data d'actualització:  13.12.2018